Nej se det snöar, nej se det snöar...


                    
Hyacint och Luciapar från Sia som åkte fram i söndags. Luciaparet fick jag i present  från min farmor & farfar på Annadagen - 90 och sen dess har de hängt med varje jul. 

Så var det dags för lite snö, mysigt, mysigt, inte fel så här i juletider. Får se om den stannar kvar till jul, det vore inte fel med en vit jul som när man var liten.

Denna vecka är det fullt upp för mig på jobbet, mina kollegor är på semester på varmare breddgrader så jag håller ställningen på kontoret helt själv:)..
Har inte haft en lugn stund, massa affärer och annat som ska avslutas innan jul son jag fått ansvaret att slutföra.
Har haft huvudvärk hela dagen men det beror nog på att jag sover för lite, ikväll måste det bli läggdags tidigt.

Imorgon kommer min älskade lilla son till mig efter fem dagar hos sin pappa. Jag längtar verkligen efter honom trots att han var med mig under lördagen. 

Han hade tydligen hamnat i bråk med någon kompis på dagis, hade tydligen fått ett rejält stort märkekinden.. Blev inte glad när jag hörde det, men det är sånt man får räkna med. Blir mest irriterad på personalen som tyvärr har lite för dålig koll på barnen. Det har varit rätt struligt på L.s dagis sen han började där förra hösten, då knappt 14 månader gammal. Mycket personalbyte, byte av grupper, omflyttning av lokaler mm. 
Nu har han bytt grupp och jag har faktiskt varit nöjd och hoppas att jag kan fortsätta att vara det.  

Nu ska jag springa ner i förrådet för att hämta upp lite julsaker, fina tomtar som jag fått av min farmor och farfar sen jag var liten. Egentligen är jag inte så mycket för att julpynta med massa tomtar och krims krams:) men dessa tomtar får alltid vara med på julen. 

Har faktiskt fått upp en julgran här hemma också, dock en plastgran som jag köpte förra året, dagen innan julafton för endast 50 kr istället för 300 kr och det tyckte jag det kunde vara värt.
Hade gärna haft en riktig äkta gran men det skulle aldrig funka med lilla L. Det skulla bli barr över hela lägenheten.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0