4:e advent 2009-12-20



4:e advent idag och dagens datum visar den 20:e december.
Vaknade imorse och då snöade det men nu har snöandet avtagit lite. Nu får man bara hoppas på att snön ligger kvar över julen. En vit jul var längesen man upplevde.

Denna vacka har varit så "tung". Har varit helt själv på jobbet.
Fredagen bestod av två tillträden som jag skulle hålla i helt själv och det var lite nervöst, dock var det ju inte mina kunder eftersom jag ännu inte avslutat något eget, var mina kollegors kunder som jag fick hjälpa.
Allt gick som tur var bra. Resten av dagen bestod av budgivning och sedan till att försöka få ihop allt till ett avslut. Säljare var inte nöjd med slutpriset och vi bestämde för att avvakta till månadg, ville tänka på saken och ev. fortsätta i januari. Tanken var att jag skulle gå från jobbet vid kl 15. Men de hann jag inte, fick ringa min mamma och be henne hämta L istället, vilket redan var bestämt att hon skulle hämta ifall det skulle komma något viktigt på jobbet som t ex kontraktskrivningen.

När klockan var ca 15:45 skulle jag precis börja packa ihop och då ringer säljaren och meddelar att han "tar" högsta budet, då är det bara att försöka få ihop en tid för kontraktskrivning för alla parter, meddela min ansvariga kollega i Thailand som jag haft sms och mailkontakt med. Sedan ringa grannkontoret för lite hjälp med att upprätta avtalet så inget blir fel, är ju första gången jag skriver ett alldeles själv.

Kl 19:00 stängde jag igen kontoret och det blev kontraktskrivning på lördagen kl 14:00, så sdet blev en dag på jobbet på lördagen också. Var nervös att jag skulle missat något men allt gick bra. Det var den veckan. Men det har varit kul iaf att man presterat något bra och man har lärt sig mycket.

Nu ska jag invänta en blocketköpare som förhoppningsvis kommer och köper en oanvänd Canada Gose Chilliwack Parka som jag köpte på utförsäljning i november. Den korta modellen är också fin men känne mig inte riktigt bekväm i den, trivs bättre med den längre. Så nu hoppas jag på att få den såld och få igen pengarna

sedan efter lunch ska jag klä mig varmt och bege mig ut i snön och åka pulka med L och hans kompis plus mamma.




Kommentarer
Postat av: Emelie

God Jul Jeanette! kram kram

2009-12-24 @ 13:00:22
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej tjejen!! Hopppas att du har haft en skön jul och nyår! Med det nya året borde en massa nya objekt trilla in till dig!



Nästa helg vankas det tenta i fastighetsrätten, ville bara tacka för all hjälp & alla tips jag har fått från dig! Guld värt! Kram på dig raring!

2010-01-13 @ 08:52:36
URL: http://emmi82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0