Ännu en härlig augustidag!

Denna vecka har verkligen haft toppenväder. Idag tillbringade vi ännu en dag på stranden, jag och min kompis L med sin son. När vi satt där dök min kusin med barn upp samt hennes mamma (min morbrors fru) med den andra kusinens barn upp, de bor en bit härifrån och hade åkt till "vår" strand eftersom de tycker den är så barnvänlig. Vi hade jättetrevligt och barnen badade och hade skoj.. Vi vuxna badade såklart också. På eftermiddagden åkte jag och lilla L på en spontan båttur med min pappa och min farmor. Vi åt middag på båten och L och morfar badade från badbryggan. L fick prova att bada med sin flytväst för första gången eftersom vi låg på svaj. Han tyckte det var mindre roligt, tror han kände att han inte riktigt hade kontroll eftersom han inte kunde sätta fötterna på botten. Han ville gärna i vattnet men så fort han kom i så ville han upp och sen ner igen och jag kan tillägga att han blev jättearg när jag tog av den blöta flytvästen och sa att det var färdigbadat. Fick lura med ett kex för att han skulle bli någorlunda glad och komma på andra tankar.


Simma - säger L och lägger sig ner i vattnet

Vi såg söta små ender som L gärna ville gå nära. Han är inte speciellt djurrädd (tyvärr) så det gäller att passa


härlig båttur

(Flytvästen var blöt efter badet, därför den ej är på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0